menuimage Must Käsi
MoeKunstiKino 2022: Azzedine Alaia - kõrgmoelooja, kes vormis naisi

документальный

Продолжительность 0h 53m

Страна Prantsusmaa

Режиссёр Olivier Nicklaus

Язык inglise, Prantsuse, saksa

Субтитры inglise

Maailmakuulus Prantsuse-Tuneesia moekunstnik Azzedine Alaïa sündis 1935. aastal Tuneesias talupidaja peres ja hakkas juba väga varases nooruses moe vastu kirglikku huvi tundma.Ta võttis Tuneesias Beaux-Arts'i (kaunite kunstide) skulptuurikursustel mõned õppetunnid, kuid kuna mood ei ole Tuneesias "meeste töö", lendas ta 1956. aastal Pariisi. 


Alaïa õppis oma ametit varjatult ja kannatlikult selliste prestiižsete eraklientide juures nagu Louise de Vilmorin, Arletty või Greta Garbo. Kunstniku kuulsuse kasvades julgustasid tema sõbrad, eelkõige Thierry Mugler, teda esitl...Показать больше

Maailmakuulus Prantsuse-Tuneesia moekunstnik Azzedine Alaïa sündis 1935. aastal Tuneesias talupidaja peres ja hakkas juba väga varases nooruses moe vastu kirglikku huvi tundma.Ta võttis Tuneesias Beaux-Arts'i (kaunite kunstide) skulptuurikursustel mõned õppetunnid, kuid kuna mood ei ole Tuneesias "meeste töö", lendas ta 1956. aastal Pariisi. 


Alaïa õppis oma ametit varjatult ja kannatlikult selliste prestiižsete eraklientide juures nagu Louise de Vilmorin, Arletty või Greta Garbo. Kunstniku kuulsuse kasvades julgustasid tema sõbrad, eelkõige Thierry Mugler, teda esitlema oma töid tervikliku kollektsioonina. Ameeriklased olid sellest vaimustuses – nad muutsid triumfiks kunstniku “kehateadliku” stiili, milleks olid tihedalt liibuvad  nahast, lükrast või stretšist naisterõivad. Tema esimese aastakümne edule (ta disainis riideid ikoonidele nagu Grace Jones ja Tina Turner, sai kaks "moe Oscarit" ja ostis 5000 ruutmeetrise ruumi Pariisi südames) järgnes aga langus. Kuid Alaïa polnud kaugeltki veel alla andnud. Tänu Prada ja seejärel Richemonti kontsernide toetusele kujundas ta 2000. aastatel uusi moeetendusi: tema moekunst muutus rafineeritumaks ja mitmekesisemaks ning ta kehtestas end lõplikult haute couture'i ehk kõrgmoe meistrina. 


See dokumentaalportree, mida toetavad arvukad arhiivid, paljastab salajase disaineri, kes rakendas oma kleitide puhul skulptuurilisi tehnikaid ja kes kogu oma tagasihoidlikkuses ("Ma teen riideid ainult naistele") tõestas lõpuks maailmale, et tema käsitöö kujutab endast tõelist kunsti.

 

📢 Filmile teeb sissejuhatuse sisearhitekt Galina Burnakova

Показать меньше

Screenings

No screenings at the moment

futureimage
Europa Cinemas
Eesti Kultuurkapital
Ellington
Põhjala
Ellington
DHL
Eesti Filmi Instituut
Limegrow