Duration 1h 53m
Country Hispaania
Director David Trueba
Language Hispaania
Subtitle Language estonian, vene
Filmi eel tervitab külalisi Hispaania suursaadik Eestis Fernando García Casas. Pärast seanssi toimub vestlus filmi režissööri David Truebaga.
„Salamise sõdurid” põhineb 2001. aastal ilmunud Javier Cercase samanimelisel menuromaanil, millest on saanud üks Hispaania uusima kirjanduse tähtteoseid (2015. aastal tõlgitud ka eesti keelde). Filmi peategelaseks on noor õppejõud Lola Sánchez, kes kirjutab artiklit Hispaania kodusõjas natsionalistlike jõudude poolel võidelnud ja hiljem Franco režiimi ministriks tõusnud kirjanikust Rafael Sánchez Mazasest. Kodusõja lõpul vabari...Show more
Filmi eel tervitab külalisi Hispaania suursaadik Eestis Fernando García Casas. Pärast seanssi toimub vestlus filmi režissööri David Truebaga.
„Salamise sõdurid” põhineb 2001. aastal ilmunud Javier Cercase samanimelisel menuromaanil, millest on saanud üks Hispaania uusima kirjanduse tähtteoseid (2015. aastal tõlgitud ka eesti keelde). Filmi peategelaseks on noor õppejõud Lola Sánchez, kes kirjutab artiklit Hispaania kodusõjas natsionalistlike jõudude poolel võidelnud ja hiljem Franco režiimi ministriks tõusnud kirjanikust Rafael Sánchez Mazasest. Kodusõja lõpul vabariiklased vangistavad ta ja viivad koos viiekümne mehega hukkamisele. Mazasel õnnestub kuulide eest metsa põgeneda ja tihnikusse varjuda. Teda otsima saadetud noor vabariiklaste sõdur leiab Mazase peidukoha, kuid ei reeda teda ja jätab ta ellu. See sündmus on ka filmi ajaloolise liini keskseks episoodiks, mida vaatajad hakkavad filmi edenedes nägema mitmest eri vaatenurgast.
Ühest küljest on tegu Hispaania ajaloo keerukat läbipõimitust hästi avava filmiga, teisalt aga on see ka lugu loomekriisis vaevlevast üksildasest intellektuaalist kirjanikust, kes jõuab ajaloorägastikust tõe otsimisega üldinimlikult liigutavate tõdemusteni.
Valusalt Hispaania ühiskonda puudutava teose lavastas mitmekülgselt andekas stsenarist, kirjanik, näitleja ja režissöör David Trueba ning peaosas teeb kandva rolli näitlejatar Ariadna Gil. Film algab mustvalgete kaadritega ja Pärdi „Fratresega”, mis läheb sujuvalt üle looks „Peegel peeglis”, kui tegevus kandub värvilisse tänapäeva. Need lood kõlavad filmi jooksul korduvalt ja pikkade lõikudena üksteise sisse põimudes ning neile lisandub dramaatilisemaid toone pakkuv „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks”.
Show less