menuimage Must Käsi
playwhite
Ajakiri EMA filmiõhtu: "Whitney"

Kestus 2h 0m

Riik Suurbritannia, USA

Režissöör Kevin Macdonald

Keel inglise

Subtiitrid eesti, vene

Ajakiri EMA ootab kõiki esimesele kinoõhtule!

Tule ja võta endale üks mõnus vaba õhtu ajakiri EMA seltsis. Lisaks meeldejäävale filmielamusele üllatused, loosid ja hea seltskond! Filmi eel ütleb avasõnad ajakiri EMA peatoimetaja Merle Liivak!

Whitney Houstoni elu oli nagu kreeka tragöödia: pealt suur ja seest julm. Samuti on julm öelda, et just selline elu ongi midagi niisugust, millel on tagantjärele vääramatu põhjus saada kunstiteoseks. Sellise vääramatu põhjusega on valminud ka Kevin MacDonaldi dokfilm „Whitney”, mis esilinastus tänavusel Cannes’i filmife...Näita rohkem

Ajakiri EMA ootab kõiki esimesele kinoõhtule!

Tule ja võta endale üks mõnus vaba õhtu ajakiri EMA seltsis. Lisaks meeldejäävale filmielamusele üllatused, loosid ja hea seltskond! Filmi eel ütleb avasõnad ajakiri EMA peatoimetaja Merle Liivak!

Whitney Houstoni elu oli nagu kreeka tragöödia: pealt suur ja seest julm. Samuti on julm öelda, et just selline elu ongi midagi niisugust, millel on tagantjärele vääramatu põhjus saada kunstiteoseks. Sellise vääramatu põhjusega on valminud ka Kevin MacDonaldi dokfilm „Whitney”, mis esilinastus tänavusel Cannes’i filmifestivalil ja milles esitatavad väited on Whitney-diskursuses juba ettearvatult palju poleemikat tekitanud. Üks eeldatav element dokfilmide puhul on alati informatiivne tasand: mida sealt faktilist teada saab? Sellest filmist eriti midagi uut teada ei saa, kuid see on hästi tehtud, tehtud tunnetusega, poeetiliselt, tehtud nagu reekviem. Kui miski annab poeetilise impulsi, on ta juba paratamatult uus ja ainukordne. Teada saab siit vähem, tunda rohkem. Ühes mõjuvaimas stseenis näeme kaamera liikumist majas, kus Whitney elas – nüüdseks tühjas, valges, kallis, poolringikujuliste vormidega ja seisma jäänud ajaga majas. Need kaadrid omakorda vahelduvad kaadritega samast majast, kuid ajast, mil seal oli veel elu, kui seal elas (vähemalt neil kaadritel) narkouimas Whitney, kuid mis oli juba surmalubadusega elu. Nagu kirjeldatud kaadrites, krabiseb kogu filmis mingisugune leinaelement, mille nimi on mälu. Või õigem oleks öelda mälulint. Või oleks kõige õigem öelda, et tegu on ontoloogilise etüüdiga. Film püüab leida mõistagi ka põhjuseid, miks Whitneyga läks nii nagu läks, aga jääb selle juures delikaatseks ega muutu obsessiivseks. See ei üleeksponeeri allakäigu ja sensatsioonilisuse tõika. 

Janar Ala

Näita vähem

Linastused

No screenings at the moment

futureimage
Europa Cinemas
Eesti Kultuurkapital
Ellington
Põhjala
Ellington
DHL
Eesti Filmi Instituut
Limegrow